نقش ماهواره در تغییر سبک زندگی

 

یکی از دغدغه‌های والدین در زمان حاضر، با توجّه به هجمه‌های گوناگون فرهنگی که از سوی فرهنگ‌های مختلف نسبت به فرهنگ و سنت‌های الهی ما صورت می‌گیرد، سلامت معنوی و روانی فرزندانشان است و این‌که چگونه آنان را از انواع آسیب‌های دوران محفوظ دارند و براساس تعالیم نجات بخش اسلام، تربیت کنند تا درنهایت آنان را به زندگی اسلامی که همان سبک زندگی اسلامی است، نزدیک‌تر کنند. با توجه به این که رسانه یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در تغییر سبک زندگی است، لذا در این نوشتار در صدد هستیم که نقش رسانه را در ایجاد سبک زندگی بررسی کنیم و اینکه آیا می‌توان چنین انتظاری از رسانه داشت یا خیر، و این‌که چه آسیب‌هایی از ناحیه رسانه می‌تواند متوجّه نهاد خانواده شود؟ باوجود آسیب‌های رسانه‌ای، فرهنگ استفاده از رسانه به عهده کیست؟ آیا این مسؤولیت، به عهده خود رسانه است یا خانواده؟

مفهوم و مولفه‌های سبک زندگی
معنای ترکیب «سبک زندگی» در لغت؛ «روش خاصی از زندگی یک شخص یا یک گروه است.»[۱] که همین تعریف می‌تواند تعریف اصطلاحی سبک زندگی نیز باشد.
مؤلفه‌های سبک زندگی می‌تواند شامل؛ سبک زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی حتّی پزشکی نیز باشد. لذا مفهوم سبک زندگی بسیار عام است که شامل همه این مواردی که گفته شد، می‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 22 آذر 1393برچسب:, | 17:36 | نویسنده : ░a░y░s░a░n░ ░h░a░j░i░z░a░d░e░h░ |